Dag 4

Naar Dag 3 Naar Dag 5

Vrijdag 8 juni 2012
(Van de Kölpinsee over de Müritz naar camping Peetsch aan de Zotzensee; 46,6 km; subtotaal 120,9 km)

Tjaject Dag 4

Traject Dag 4

We waren al vroeg op om de omgeving te bekijken. Tot onze verbazing stond aan de oostkant tegen de bosrand een camper te koop aangeboden. Niemand aanwezig. Wat een vreemde plek om een camper te koop te zetten.
Jan ging naar de bosrand (richting zuid) waar hij herten gezien had. Ik hoorde een soort geblaf en dacht aan jagers, maar het bleek het geluid van de hertenbok te zijn.
Om 10 uur waren we klaar om te vertrekken. Via het Reeckkanal en de Binnenmüritz naar de Müritz. Er stond een stevige westenwind. Om half twaalf waren we net voorbij Klink.

Ik had behoorlijk last van de wind. De kajak trok enorm naar de wind en ik hoefde bijna alleen aan de rechterkant te peddelen. Ik denk er toch aan om een ophaalbare scheg te plaatsen. De kajak van Jan heeft dat ook en die heeft geen last.
Wat een plas die Müritz. We bleven dicht bij de westwal om niet al te veel last van de golven te hebben. We moesten toch de golven in om bij de Steinhorn te komen. Toen we die gerond hadden werd het weer rustiger. We hebben lekker even een bakje koffie gezet en geluncht op het plekje waar we drie jaar eerder de nacht door brachten. Op het meest oostelijke puntje van de Steinhorn zaten twee collega kajakkers hun spullen te drogen. Ze reageerden niet zo vriendelijk op onze groet dus hebben we geen contact gemaakt.

Nu moesten we eigenlijk oversteken naar de ingang van het Bolterkanal en de AlteFahrt maar het was wel erg ruig. Daarom besloten we om via de Kleine Müritz en de Sumpfsee naar Mirow te varen. Dat was wel heel wat saaier dan via de andere route maar ook behoorlijk korter. En we konden schutten in plaats van overdragen.

Na de sluis bij Mirow rechtsaf naar de Zotzensee waar aan de zuidoostpunt camping Peetsch (C42) ligt. Hier maakten we het diner, rijst met vis en appel en sinaasappel toe.
Een biertje erbij en het smaakte weer heerlijk. We konden aan de overdekte tafel zitten.
Er waren nog wat kajakwanderers maar ook een stel fietsers die met kleine tentjes overnachtten. ’s Nachts was het een gesnurk vanjewelste om ons heen waar we lekker aan mee deden.