FireStar’s tewaterlating

Op het tjeukemeer zou het zijn. Ik was in Oosterzee met Jan Honig om de hoby cats die hij bij zijn feest voor de waterpolo vrienden had gebruikt, te demonteren. Maar het waaide me te hard om een misschien wankele kajak uit te proberen. Windkracht 5 geeft behoorlijke golven. Daarom naar de vijver van Jan in Spanga.

Ik moest even aan de kajak wennen maar dat was met de Night Heron precies zo. De kuip is even groot als die van mijn andere kajaks (uitgezonderd de P&H) maar doordat hij voorin verzonken is, is er bij het instappen wat minder beenruimte maar het gaat net. Ik moest alleen wat minder stijf zijn. De peddelbrug brengt uitkomst.

De kajak vaart prima en beladen zal hij een stuk stabieler zijn. De scheg functioneert alleen niet zoals het moet. De trekdraden voor ophalen en neerhalen lopen samen in één buisje. Als ze nat zijn zwellen ze op en willen dan niet goed langs elkaar glijden. Ik moet dus nog
een paar dunnere draden zien te vinden.

Hieronder de foto’s van de ‘maiden trip’ in de vijver van Jan Honig.

Aankomst bij de vijver

Aankomst bij de vijver

Eeste tewaterlating. Eigenlijk had hier een naam gegeven moeten worden maar dat komt nog.

Eerste tewaterlating. Eigenlijk had hier een naam gegeven moeten worden maar dat komt nog.

Was ik maar wat minder stijf

Was ik maar wat minder stijf

De peddelbrug brengt uitkomst. Dat kan jammer genoeg alleen bij een laag walletje

De peddelbrug brengt uitkomst. Dat kan jammer genoeg alleen bij een laag walletje

Daar gaat ie dan

Daar gaat ie dan

De scheg functioneert niet goed. De bedieningsdraden lopen vast als ze nat ijn.

De scheg functioneert niet goed. De bedieningsdraden lopen vast als ze nat zijn.

Wat een mooie boot

Wat een mooie boot

Jan vaart er ook lekker mee

Jan vaart er ook lekker mee

Weer op de auto

Weer op de auto

Dit bericht is geplaatst in Kayak bulding/Kajak bouw, kayak trips / kajak tochten. Bookmark de permalink.